Naar de hoofdinhoud

Hoe maak ik een evenement aan?

Meer dan 4 maanden geleden bijgewerkt

Via het dashboard kun je eenvoudig een nieuw evenement aanmaken. Klik op de knop ‘Nieuw evenement’ en er opent een pagina waar je stap voor stap alle gegevens kunt invullen.

Stap 1: Gegevens van het evenement
Vul eerst de algemene gegevens in, zoals:

  • Soort evenement

  • Datum en tijd

  • Startdatum van de ticketverkoop

Stap 2: Tickets aanmaken
Klik op Ticket toevoegen’ om de eerste ticket aan te maken. Voor elk ticket kun je instellen:

  • Naam van het ticket

  • Prijs

  • BTW-tarief

  • Aantal beschikbare tickets

  • Geldigheidsdatum

Stap 3: Gegevens van bezoekers
Vervolgens kun je aangeven welke persoonsgegevens je wilt opvragen. Standaard vragen we om de naam en het e-mailadres van de bezoekers. Wil je meer gegevens verzamelen, dan kun je extra velden toevoegen. Daarnaast kun je hier de optie ‘Tickets personaliseren’ aanzetten, zodat alle tickets na bestelling gepersonaliseerd worden. Zo verzamel je waardevolle informatie van je bezoekers.

Stap 4: Extra opties
In de laatste stap kun je extra instellingen toevoegen, zoals:

  • Minimumleeftijd voor je evenement

  • Doorberekenen van transactie- of servicekosten naar de bezoeker

  • Toevoegen van een donatieknop

Het systeem begeleidt je stap voor stap, zodat het aanmaken van jouw evenement soepel en overzichtelijk verloopt.

Was dit een antwoord op uw vraag?